26.5.12

My cat saved my day!


Today I finished my 70s Boudoir Dress. I decided to name the dress after the fabric which it's made of. 
I was really glad with how the dress turned out and was eager to take pictures of it. When I finished the dress this morning I tried it on and then the worst thing happened (well in a sewing kind of way) when I was closing the zipper, it broke! After all that work, my zipper broke :( 






Vandaag heb ik mijn jaren 70 Boudoir Jurk afgemaakt. De jurk is genoemd naar de stof waarvan ze is gemaakt. Ik was erg blij met hoe de jurk is geworden. En ik kon niet wachten om er foto's van te maken. Toen ik de jurk, nadat ik deze klaar had, aanpaste ging mijn rits kapot. Ik had net alles afgewerkt, na alle uren die ik er in heb zitten ging mijn rits kapot. Nou daar word je echt niet blij van.



I was so frustrated, I was ready to take pictures and now I didn't have a finished dress. When I took off my dress, I made the zipper, after some tinkering, kind of work again. Luckily I could take the pictures after all. But I need to replace the zipper for sure, it's not running smoothly anymore. 

Dit was echt heel frustrerend, ik was klaar om foto's te maken, maar nu kon ik mijn jurk niet meer aan. Gelukkig heb ik de rits na wat gepruts weer enigzins werkend gekregen, zodat ik alsnog de foto's kon maken. Maar de rits moet op den duur wel worden vervangen.



After putting the dress on again it was time to take pictures. I started taking them inside, but the light was so bad, none of the picture came out pretty good. We moved outside, there was a lot of wind so I worried about the pictures again. But one of my cats came along and made my day. She really wanted to be in the pictures. She distracted me a lot, but she also cheered me up!

De jurk kon weer aan en ik wilde beginnen met het maken van foto's. In eerste instantie binnen, omdat het buiten zo hard waaide, maar de foto's werden zo donker dat we alsnog naar buiten moesten. We kregen bezoek van een van onze katten. Blijkbaar wilde ze ook graag op de foto, want ze was niet bij me weg te krijgen. Ze leidde me behoorlijk af maar ze vrolijkte me ook weer op!




Ok, what about the dress? I used a 70s pattern, but I think it has a 40s feel. I already made a wearable muslin so I was easy to make. The dress is fully lined with a white cotton fabric. The dress has a broken blind zipper. Instead of serging the seams I choose to turn the edges of the seams and stitching it. 

En wat kan ik schrijven over de jurk? Ik heb een jaren 70 patroon gebruikt, maar de jurk doet ook wel een beetje aan de jaren 40 denken. Een tijdje geleden heb ik al eens een proefmodel  gemaakt, waardoor het maken goed lukte. De jurk is gevoerd met een wit katoenen stofje. De jurk heeft een blinde rits, die nu dus kapot is. Ik heb de naden niet afgelockt, maar omgeslagen en dan doorgestikt. 










2 comments:

  1. That is an absolutely darling dress. And the shoes are a gorgeous touch. Too bad you have to re-do the zipper.
    Stopping by from Sew Retro

    ReplyDelete

Thank you so much for leaving a comment! I really appreciate it!