22.12.12

New project: 30s scarf and beret

I owned many knitted/crocheted hats,  but alas, I don't own them anymore, because of the fire we had last summer. After finishing Dasha's sweater I wanted to start a smaller project along the Bestway 1935 sweater. A hat would be perfect: it's a small project and I can really use more hats. I wear the same hat for months now and I it becomes a bit boring!



Ik had een behoorlijke collectie mutsen, maar helaas, heb ik ze nu niet meer vanwege de brand afgelopen zomer. Nadat ik de Dasha's sweater af had, wilde ik naast de Bestway 1935 trui, ook aan iets kleiner werken. Een nieuwe muts zou ideaal zijn, want het is een kleiner en dus snel klaar, maar ik kan ook wel een paar nieuwe mutsen gebruiken. Ik draag nu al een tijdje dezelfde muts en het begint te vervelen!

While searching the internet  I discovered Wendy's blog The Vintage Pattern Files. She's building an archive with free vintage knitting, crochet and sewing patterns. And it was on this website I found the perfect pattern.

Toen ik op internet aan het rondneuzen was kwam ik op Wendy's blog The Vintage Pattern Files. Zij verzamelt gratis vintage brei-, haak- en naaipatronen. En het was op deze site waar ik het perfecte patroon vond. 

Source

It's a 30s beret and scarf pattern from Style Creations in Perle by Virginia Snow book 47. The scarf and beret are crocheted. It's been a while since I did some crocheting. But it's good to start again. 

Het patroon komt uit de jaren 30 uit Style Creations in Perle (book 47) geschreven door Virginia Snow.


I can really recommend you to visit Wendy's blog an browse through all the beautiful patterns!

Ik kan iedereen aanraden om een kijkje te nemen op Wendy's blog!

With the upcoming holidays, we are travelling a lot, so there will be plenty of time to work on my knitting and crocheting projects! I hope I can finish the beret

Tijdens de kerstvakantie zijn we veel onderweg, dus er is genoeg tijd om te breien en haken! Ik hoop dat ik de muts dan af kan krijgen!




4 comments:

  1. Wat een leuke site! Het lijkt me zo leuk om truien en vesten te breien alleen ik heb er helaas het geduld niet voor. Vind het zo knap van jou dat je dat wel hebt. Fijne feestdagen en succes met je muts (dat klinkt wel een beetje gek haha)!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Het is voor mij echte onstpanning. Bij het naaien leg ik de lat vaak toch hoger dat heb ik bij breien of haken niet. Heerlijk om te doen als ik tv kijk of in de auto zit.

      Delete
  2. Oooohhh, I just love the octagonal shape of that beret. Seriously love it! I think it's one of my favourite berets I've ever seen. The scarf is very charming, too. Can't wait to see the finished projects.

    Happiest holiday wishes to you, dear Anthea - thank you for your wonderful blog comments and friendship this year.

    ♥ Jessica

    ReplyDelete
    Replies
    1. For me it was love at first sight! I love berets in genwerL but the shape makes it even better :)

      Thanks darling!

      Happpy holidays!

      Delete

Thank you so much for leaving a comment! I really appreciate it!