23.12.12

The most unclear chrochet pattern I ever used, some fabulous fabric covered buttons and Bestway 1935 progress

Excuse me for the long title, but those are the subjects of this blog. Let's start with the crochet pattern. Yesterday I wrote about the 30s beret I want to crochet. Well I made a start last week and yesterday evening I made some progress. Just some, because the pattern is not very clear. I've been counting stitches, adding notes, make the most beautiful sketches, in order to understand what needs to be done.


Excuses voor de lange titel, maar het zijn nou eenmaal de onderwerpen van deze blog. Als eerste het haakpatroon. Gisteren heb ik er al over geshcreven. Eerder deze week had ik al een begin gemaakt en gisteravond heb ik nog een aantal rijen kunnen haken. Slechts een aantal rijen want het patroon was niet erg duidelijk. Ik heb steken geteld, aantekeningen gemaakt en prachtige schetsen gemaakt, in de hoop te begrijpen wat er nou eigenlijk werd bedoeld. 


No this is no artwork, this is me trying to reconstruct the pattern in a drawing. I followed the first two rows of the pattern without any problems, but form the 3th row on it went wrong. The beret has to have a hexagon shape, six corners. While I was following the pattern to the letter I ended up with ten corners. I reread the description but I didn't make any mistakes. What I did notice was that the 2nd row needs to be repeated every other row. Well, not litterally but the same principle adjusted to the amount of stitches you crocheted in the row before. Why wasn't that included in the description? It would make everything so much easier. And it would be so helpfull they included the amount of stitches you end up with after each row, especially when ther are increases. 


Nee, dit is geen kunst, hier probeer ik te achterhalen hoe het patroon eruit hoort te zien. De eerste twee rijen waren geen probleem, maar vanaf de derde rij ging het fout. De baret hoort zes hoeken te hebben, maar ik eindigde met tien hoeken. Ik las het patroon opnieuw maar kon zelf geen fout achterhalen. Wat me opviel was dat de tweede rij een aantal keren werd herhaald. Ik dacht dat ik deze letterlijk kon overnemen, maar dat was niet het geval. Je dient het aantal steken aan te passen op basis van de hoeveelheid steken uit de voorgaande rij. Waarom was dat niet vermeld? Het had alles een stuk makkelijker gemaakt! Het zou ook prettig zijn als ze het aantal steken vermelden na elke rij, vooral als je het moeten meerderen.



Another thing which made me frown was how uneven the stitches were divided over a row. I'm not an expert but I know from other crochet patterns, that the amount of stitches in a row are balanced and repetitive. 

Wat me ook opviel was dat het aantal steken niet gelijk over een rij zijn verdeeld. Ik ben geen expert, maar van andere haakpatronen weet ik dat de steken gelijkmatig in een terugkomend patroon worden verdeeld. 


I'm slowly progressing, but it takes more time to figure out what is meant in the pattern, then the actual crocheting itself. Unfortunately this project isn't suitable to work on while travelling. Luckily, I still have my sweater. It's a lot of ribbing, perfect for being on the road next week!

Het gaat langzaam, ik ben nu meer tijd kwijt met uitzoeken wat er er wordt bedoeld dan met het haken zelf. Helaas kan ik hierdoor het haakwerk niet meenemen in de auto. Gelukkig heb ik nog mijn Bestway 1935 trui. Voornamelijk boordpatroon, dus ideaal voor onderweg!



The last couple of weeks I'm working on a skirt. Yesterday evening I made eight fabric covered buttons and they came out perfect. I made fabric covered buttons before, but didn't like how they came out. I used a new method and they are so smooth!

De laatste weken heb ik gewerkt aan een rok. Gisteravond heb ik acht knopen bekleed en het resultaat mag er zijn. Ik heb al eens eerder knopen bekleed, maar ik vond ze toen niet zo mooi. Nu heb ik een andere methode gebruikt and ze zijn heel mooi glad geworden!



To conclude: I'm reading all those nice 2012  blogging round ups and I want to do that as well. I read at Inge's blog about Gillians Top 5 review and I think that's great! I will start blogging my lists in january.

Als laatste: Ik lees overal van de leuke jaarafsluitingen en ik wil dat ook gaan doen. Op Inge's blog las ik over  Gillians Top 5 review en ik vind dat zo'n leuk idee! Dus in het nieuwe jaar zal ik ook mijn lijstjes gaan plaatsen. 
I wish everybody a merry crhistmas and a most fabulous and creative 2013!

Iedereen een fijne kerst en een geweldig en creative 2013 toegewenst!









2 comments:

  1. Oh no, I'm sorry to hear that this pattern is being so problematic to work with. It looks like you're off to a very good start so far though. Beautiful colour that you went with (burgundy is my all-time second favourite colour). Wishing you the best of the luck with this project.

    ♥ Jessica

    ReplyDelete
    Replies
    1. I think I got it now, the problems went bigger and bigger, so I started from scratch again. I worked til 2 am but I got it now! I love burgundy as well!

      Delete

Thank you so much for leaving a comment! I really appreciate it!