23.2.13

Make it work!

Last week I've been working on the Lutterloh 1941 Jumper Dress. I made some progress but not as much as I wanted. I was really tired and my back and neck were hurting a lot, so I had to slow down. 


De afgelopen week heb ik gewerkt aan de jurk uit het Lutterloh boek. Ik heb voortgang gemaakt, maar niet zoveel als ik eigenlijk wilde. Ik was behoorlijk moe en had veel last van mijn rug en nek, dus ik moest even een stapje terug doen.


But I think slowing down wasn't so bad after all, because it gave me some time to evaluate the dress and make some changes. When I had sewn al the seams I tried it on for a fit and look how it suits my body. Since I'm quite tall and not really curvy (small bust), I was afraid the dress would be shapeless on me. Alas, this was the case.

Achteraf gezien was dit niet eens zo slecht, want het heeft me tijd gegeven om de jurk to zover te evalueren. Toen ik alle naden had vast had genaaid, had ik de jurk even aangepast om te kijken hoe die paste. Ik was namelijk bang dat de jurk een beetje vormloos zou zijn, aangezien ik lang en geen zandloper figuur heb. Ik bleek gelijkt te hebben, de jurk leek inderdaad het geval te zijn.


To prevent this I took in the side seams around the waist. But I couldn't take in too much because I have to wear it over a blouse. Thus, I added two straps to the side seam at waist level, to make a bow at the back, this way I could accentuate my waist a bit more.

Om dit te voorkomen, had ik de zijnaden nog wat extra ingenomen. Maar ik kon niet teveel wegnemen, want ik moet het over een blouse dragen. Dus heb ik twee banden toegevoegd die ik op de rug kon strikken, op die manier wordt de taille wat meer geaccentueerd.



When I tried the dress on for a second time, with a tied bow at the back, I still wasn't happy with the result. It was still shapeless. I had to come up with something else. Suddenly I remembered the illustration of the dress, it has a belt! (Duh!)As you can see, with the black belt the dress becomes much more interesting with a belt in a contrasting color. The black belt breaks the length and accentuates the waist. To match the belt, I want to use black buttons. I planned on using fabric covered buttons, using the same fabric, but I think it's not working. And like Tim Gunn's says: "Make it work!" 

Toen ik de jurk voor een tweede keer paste, met de strik op de rug, was ik nog steeds niet tevreden. De jurk bleef nog steeds wat vormloos. Ineens dacht ik weer aan de afbeelding van het patroon. Mijn versie is afgebeeld met een riem! (Doh!)Zoals je kan zien wordt de jurk zo veel interessanter met een riem in een contrasterende kleur. De zwarte riem breekt de lengte. De knopen zullen ook zwart zijn. De bedoeling was om knopen te bekleden met dezelfde stof als de jurk, maar ik denk niet dat dat gaat werken. En zoals Tim Gunn zegt: "Make it work!"


I used picmonkey to add the belt and buttons /
Met behulp van Picmonkey heb ik de knopen en riem toegevoegd

It's so funny that the answer was right in front of me all the time, but I just didnt see it! I guess, I was too focused on the dress itself!

Het is zo grappig dat het antwoord de hele tijd al voor mijn neus lag, maar ik zag het gewoon niet! Ik was teveel bezig met de jurk zelf!

P.S. You can still enter the giveaway! It closes next week!

P.S. Je kan nog steeds meedoen met de giveaway! Hij eindigt volgende week!






16 comments:

  1. What a difference the buttons and the belt make! Sometimes you do have to step away from something you are making to see what it needs to finish it off. Hope you are happy with your dress now, it looks great.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I think I'm happy with it now! I just used picmonkey to see how it will look, but I need to see the real thing to be sure about it :)

      Delete
  2. That is very true about the buttons and the belt! At first I was thinking, uh oh, maybe this isn't a success. It ended up very stylish! Congrats. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Well, I still need to see the real thing, but I think this will work! It would be sad if this project turned into a failure

      Delete
  3. Looking good so far! I think the buttons and belt will make a big difference :)

    ReplyDelete
  4. Oh, mooi wordt 'ie! Fijn ook dat je een oplossing hebt gevonden voor het 'zakkerige'. Ben heel benieuwd naar hoe het uiteindelijk wordt!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Op zich is de pasvorm wel goed, maar ik ben redelijk recht, dus dan lijkt het net alsof ik een zak aan heb!

      Delete
  5. nods... Just goes to show how important those little details are... By the way i LOVE the fabric you chose. It is just right!

    Sarah

    ReplyDelete
    Replies
    1. I'm very happpy with the fabric as well! I love the floral print!

      Delete
  6. Wow... really lovely! somethimes taking a little breat pays off... ;-)

    ReplyDelete
  7. I really like the accent of the black belt and black buttons, very nice effect! Sometimes the answer is staring us right in the face all along, but we somehow need to arrive to the idea on our own =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah, I think so! I'm glad that I took the time to think about this. Otherwise I would be disappointed with the result.

      Delete
  8. What a classically lovely shape and immensely pretty brocade fabric. It's very beautiful and redolent of a classic antique tapestry. Awesome work, Anthea, this dress is just amazing.

    ♥ Jessica

    *PS* I truly want to say thank you for for all of the super nice comments and compliments you leave for me, honey. Each one brightens my day big time.

    ReplyDelete

Thank you so much for leaving a comment! I really appreciate it!