22.11.13

Sew Retro with Lutterloh and a Giveaway

As you all might know I have a weak spot for vintage Lutterloh books. On different blogs I read that I'm not the only one. There are quite some bloggers out there who own one or more vintage Lutterloh books as well. When I blog about my Lutterloh projects I often get comments from people who tell me they're a bit intimidated by the pattern system and/or the lack of instructions. It's often one of the reasons the patterns aren't used. 

Zoals je weet ben ik nogal fan van de vintage Lutterloh boeken. Op verschillende blogs lees ik dat ik niet de enige ben. Er zijn best veel bloggers die ook Lutterloh boeken hebben. Wanneer ik schrijf over mijn Lutterloh projecten krijg ik regelmatig opmerkingen van lezers die het patronensysteem en/of het gebrek aan instructies lastig vinden. En het daarom niet aandurven om een patroon te gebruiken.

Sew Retro with Lutterloh @ Flickr  http://www.flickr.com/groups/lutterloh/

This was a lot in my thoughts lately. I was thinking about a way to get more people into using the Lutterloh patterns. And I thought about creating a Flickr group where we can share our knowledge, projects, and our love for the vintage Lutterloh patterns!

Dit zette me aan het denken. Ik dacht na over een manier waarbij de Lutterloh patronen meer worden gebruikt. Ik zocht een plek waar we onze kennis en projecten met elkaar kunnen delen. En ook niet te vergeten onze passie voor deze oude Lutterloh patronen! Een Flickr groep leek me wel een geschikte optie.

Below you find the code if you want to add a button to your blog:
Hieronder vind je de code als de knop op je blog wilt plaatsen:

Sew Retro with Lutterloh

The last couple of weeks I've been busy creating a Flickr Group : Sew Retro with Lutterloh. I also did some other nerdy stuff to make everything work. I'm just a beginner with this, so if you have any suggestions, please let me know!

De afgelopen weken ben ik bezig geweest met het maken van een Flickr groep: Sew Retro with Lutterloh. Daarnaast heb ik nog een beetje de computernerd uitgehangen om alles voor te bereiden. Ik ben maar een beginner, dus als je suggesties hebt dan hoor ik het graag!



To celebrate the start of Sew Retro with Lutterloh group I thought about having a giveaway!  And what wouldn't be a better gift then a vintage Lutterloh book?!?

Om de start van de Sew Retro with Lutterloh groep te vieren leek het me een goed idee om een giveaway te houden! En wat is nou een beter cadeau dan een vintage Lutterloh boek?!?



I believe it's a late 40s book. The text is in Dutch and French. A few patterns are lacking or have been used. They will be replaced with a photocopy. The original ruler is missing, but a copy will be added. 

In het boek staat geen publicatiedatum, maar ik geloof dat het uit de late jaren veertig komt. De tekst is in het Nederlands en Frans. Een aantal patronen missen of zijn gebruikt en worden vervangen door een kopie. Het meetlint ontbreekt, maar ook hiervan zal een kopie worden bijgevoegd.
 

I can add an English or German copy of the introduction text. It might be from a different book, but I believe the content is quite the same. 

De introductie in het boek is in het Nederlands/Frans. Eventueel kan ik een Engelse of Duitse vertaling bijvoegen. De vertalingen komen uit een ander jaar, maar ik geloof dat de strekking van de tekst weinig is veranderd. 



What do you have to do?

There are multiple ways to participate in this giveaway:

1. Follow my blog (this is mandatory)

These are optional: 
2. Grab the button and use it on your blog (You can find the code at the beginning of this blogpost)
3. Use your social media (Pinterest, Facebook, Twitter, ecc) to tell others about the Sew Retro with Lutterloh Flickr Group. Leave for every social media you used a seperate comment below.
4. Leave a comment with telling me what you would like to see in the Flickr Group.
5. Blog about the Sew Retro for Lutterloh Group
6. And of course I would really like it if you joined the SRL Group :D

The more you do, the bigger your chance to win!
Please leave for every entry a seperate comment in this blogpost. If necessary add a link in your comment so I can see what you've done.  



Wat moet je doen?

Er zijn meerdere manieren om mee te doen aan deze giveaway:


1. Volg mijn blog (dit is verplicht)


Onderstaande mogelijkheden zijn optioneel:

2. Plaats de logo op je blog (de code vind je bovenaan)
3. Gebruik je social media (Pinterest, Facebook, Twitter, etc.) om anderen te vertellen over de Flickr Group. Laat voor ieder medium dat je gebruikt een aparte reactie achter
4. Laat in een reactie weten wat jij graag zou willen zien in de Flickr Group
5. Schrijf een blog over de Sew Retro with Lutterloh Flickr groep
6. En natuurlijk zou ik het helemaal super vinden als je lid zou worden :D

Hoe meer je doet, hoe groter de kans om te winnen! Laat voor elke manier die je gebruikt om mee te doen een aparte reactie achter in deze blogpost. Voeg indien nodig een link toe, zodat ik kan zien wat je gedaan hebt. 


The giveaway will close at friday 20th of december 00.00 CET. I ship internationally.

De giveaway sluit op vrijdag 20 december om 00.00 CET. Ik verzend ook naar het buitenland.

Good Luck!
Succes!

21 comments:

  1. Wat een goed idee! En wat tof dat je een Lutterloh boek weggeeft! (Die ski outfit, zo leuk!) Ik heb de button voor de Flickr groep op mijn blog gezet!

    ReplyDelete
  2. En ik heb een link naar de Flickr group op mijn Pinterest gezet:
    http://www.pinterest.com/pin/453174781225689576/

    ReplyDelete
  3. En ik heb me natuurlijk aangemeld voor de Flickr group!

    ReplyDelete
  4. What a great idea! I will join the group and hope to be able to start with a Lutterloh pattern soon. I have just too many projects I want to realize, but I think this problem is also known to others^^
    Please do not include me in the Giveaway. I already own two Lutterloh-books and haven't realized at least one pattern, so it would be quite to wish for a third.

    ReplyDelete
  5. Wat een leuke give away! Ik wil graag meedoen! Ik volg je blog al.

    ReplyDelete
  6. En ik heb er over geschreven op mijn eigen blog.

    ReplyDelete
  7. I shared the group on pinterest...
    http://www.pinterest.com/pin/83879611783903763/

    ReplyDelete
  8. I joined the group (vintageattempt)

    ReplyDelete
  9. Shared on facebook www.facebook.com/VintageAttempt

    ReplyDelete
  10. tweeted https://twitter.com/vintageattempt/status/403900427030523904

    ReplyDelete
  11. *Gasp* You're seriously giving away the book? How generous! I'm already a follower of your blog :)

    ReplyDelete
  12. I also shared on Pinterest
    http://www.pinterest.com/pin/226868899952545949/

    ReplyDelete
  13. Shared on my facebook page too http://www.facebook.com/CheriseDesign :)

    ReplyDelete
  14. A lovely idea, I can't wait to see all of the progress pictures. These illustrations are very inspiring.

    ReplyDelete
  15. Wow, what a lovely giveaway. Thank you so much! I follow you via Bloglovin (Megan R).

    ReplyDelete
  16. Fabulously lovely idea! These books are nothing short of works of art. I can only dream (and I really mean that!) of finding one in person here in Canada, so I love it all that more that you and a few other vintage/sewing bloggers are keen to share images from them with the world (thank you for doing so).

    ♥ Jessica

    ReplyDelete
  17. Great idea. I have the early 1940ies Lutterloh book and another one with a similar system called "ABC-Schnitt" and I just made my first blouse. I am not yet completely happy with the system, the blouse was a little bit tricky, but I think I picked a too complicated model for the first try. I'll make a dress next.
    I joined the Flickr group and have linked it on my blog. You don't need to add me to the giveaway lottery, a friend of mine has the book, and I can borrow it any time, I just wanted to let you know that I love your blog and the great garments your made from Lutterloh. And I hope that the Flickr group will be a good source for inspiration in the future.
    Greetings form Germany
    Ingrid

    ReplyDelete
  18. Thank you for this wonderful giveaway. I have tried a similar method to Lutterloh and I had some distortion issues. It would be great to revisit the method with that bood. Dank u wel!

    ReplyDelete
  19. Officially followed you, although been following you for a while. Absolutely fabulous book.

    ReplyDelete
  20. I shared on facebook... https://www.facebook.com/janine.kloubert

    ReplyDelete
  21. and also on pinterest http://www.pinterest.com/pin/552676185492905928/
    the picutures of my dresses will follow in the next days. Thank you for this great idea.
    Janine

    ReplyDelete

Thank you so much for leaving a comment! I really appreciate it!