12.12.13

Craving for smaller projects

Last summer I started knitting a Fair Isle Cardigan. I must tell you that I'm very happy that it's almost finished now. I have knitted everything, and I'm currently busy weaving all the loose threads into the knitwork. After that I can sew the pieces together and sew on the buttons.

Afgelopen zomer ben ik begonnen met het breien van mijn Fair Isle vest. En ik moet je vertellen dat ik erg blij ben dat hij bijna klaar is. Alle panden zijn gebreid en momenteel ben ik bezig alle loss draadjes weg te werken. Daarna kunnen de panden in elkaar worden gezet en de knopen worden aangenaaid.

The last few weeks, I'm getting a bit tired of this timeconsuming project. On the one hand I love to put this cardigan aside and starting something else. But on the other hand I'm so close now, so it's just better to finish it.

De laatste weken, begon ik het project wel een beetje beu te worden. Aan de ene kant zou ik het breiwerk graag even aan de kant willen leggen en met wat nieuws beginnen. Maar anderzijds, ben ik nu zo dicht bij het einde dat ik eigenlijk even moet doorzetten.

When tucking away the threads (it's not really a task where you have to stay very focussed), my mind wanders off to smaller knitting/crochet projects.
Since I can't you show something finished yet, I thought it would be fun to share some of my favourite smaller projects. I'm quite sure I'm going to start with one or more of them after my cardi is done.

Tijdens het wegwerken van de draadjes (het is beslist geen hogere wiskunde dus ik hoef me niet erg te concentreren), dwalen mijn gedachten af naar andere projecten. 
Omdat ik dus nog niets af heb op dit moment, dacht ik laat ik eens wat van mijn favoriete kleinere projecten zien. Ik ben er vrij zeker van dat ik binnenkort een of twee van deze patronen ga maken, wanneer het vest af is natuurlijk.

Firstly, I love to make my own snoods. It's on my wish list for ages. 

Allereerst, ik wil al heel erg lang mijn eigen haarnetjes haken. Maar ik kom er steeds niet aan toe. 

Free Pattern

And I love to have some winter accessories like the hooded scarf:

En een sjaalmuts/mutssjaal lijkt me ook erg prettig voor in de winter:

Source

And a beret, scarf and/or mittens wouldn't be bad too.

Een baret, sjaal en/of handschoenen zouden ook niet verkeerd zijn.

Source
Or maybe a bonnet and matching mittens:

Of misschien toch een bonnet met bijpassende wanten:

Source

Free pattern here
And what do you think of a 40s crocheted purse?

En wat vind je van een gehaakte tas zoals we die kennen uit de jaren 40?

I'm not sure what I'll be making, but I can tell you I have plenty of inspiration!


Wat ik uiteindelijk ga maken weet ik nu nog niet. Maar ik kan je vertellen dat ik veel inspiratie heb!

What do you like to do (knit/crochet/ecc.) after a big project? Or do you just take a break from it?

Wat doe jij graag (breien/haken/etc.) na een groter project? Of ben je dan toe aan een pauze?

19 comments:

  1. Snoods haken is zo leuk ! Ik verkoop ze ook en het is echt leuk om voor iemand anders te maken. Ik vind handwerken zo leuk, na een groot project ga ik meteen verder met iets anders (meestal snoods die mensen besteld hebben). laatst heb ik een sjaal gemaakt voor m'n vriend waar hij erg blij mee is. En natuurlijk ben ik nog bezig voor de knit-along, al heb ik nu al een paar dagen niet gebreid.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh leuk! Hoe lang ben je ongeveer bezig met een snood? Ik kan nu echt wel iets gebruiken wat in een paar avonden klaar is :)

      Delete
    2. Ik kan nu in 1 dag een snood maken, maar je kan het ook over een paar avonden verspreiden door tussendoor iets anders te gaan doen. Het enige wat je doet is een soort vierkant haken, een stukje elastiek met telkens 3 vasten in 1 hokje aan de snood bevestigen en dan daarop nog op elke vaste 1 vaste. Dan maak je een strikje van lint, je naait het erop en je bent klaar :D Het gaat echt heel snel !

      Delete
  2. I am the same boat these days! Nearly finished with my Knit for Victory cardigan, and totally feel the need for something else. I love the tam/scarf/mitten-set you have there, it looks so sharp :) The handbag is divine, but I can't crochet to save my life!

    I think I will move on to some sewing when the cardi is done, but knitting is nice in the way that you can bring it with you, so I might cast on a little beret or something:)

    Can't wait to see your finished cardigan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. I also think that knitting is something you can do when you're tired. When it comes to sewing I need to have more focus. After a long day I really like to watch tv and knit/crochet.

      Delete
  3. Can't wait to see your finished cardigan. I love this selection of quicker knits. I have been thinking the same thing recently and pulled out some hat and scarf patterns from my collection to think what to make next. Knitting Christmas presents at the moment though. Better hurry up! Love the snood and that mitts, hood, cardi set. If I could crochet I would definitely make the 1940s purse.

    ReplyDelete
    Replies
    1. The one smaller project I made whilst knitting my cardi, was indeed a christmas gift. I was very nice to have instant gratification for a change :)

      Delete
  4. I love that cute bonnet and mitten set, so lovely.
    I just finished my first snood only a few weeks ago. Though it isn't the most interesting project, it is quick and the result is so versatile, I am sure I will produce some more.
    In contrast to the thick wool used on your tutorial, I made it with crochet thread. This doesn't look as winter-y as real wool does.

    ReplyDelete
    Replies
    1. That's good to know that it works with crochet thread as well! It's more suitable for spring and summer I think!

      Delete
  5. Dank je voor deze inspiratie! Ik denk dat mijn volgende project de mutssjaal/sjaalmuts gaat worden! Een snood heb ik al eens gemaakt en daar was ik in een paar uur mee klaar. Ik heb daarvoor het patroon gebruikt wat bij de foto hoort die jij hier ook toont.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja die is leuk he! Ik denk dat ik eerst de sjaalmuts ga maken, dan kan ik nog aanhaken bij de knit for victory en daarna ga ik een of meerdere snoods maken. Daarna wordt het wel weer tijd voor een groter project.

      Delete
    2. En welke maat haaknaald heb je gebruikt?

      Delete
  6. Each of these smaller items are so wonderfully appealing! I especially love the idea of making your own snoods. What colours are you thinking about making first?

    ♥ Jessica

    ReplyDelete
    Replies
    1. I have multiple colors in my stash so I have plenty of options. But I want to start with darker red and/or marine blue :)

      Delete
  7. I love the 40s crochet bag! I agree that after a big project I need a small and slightly mindless knit. I find socks are good for this. Good luck with finishing your cardigan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I never knitted socks yet, they seem so complicated!

      Delete
  8. great post!

    I have an ongoing giveaway on my blog, please join! :) xx Miss Beatrix (http://missbeatrix.blogspot.com)

    ReplyDelete
  9. Oooh, I would love that hooded scarf! Warm and super cute!
    -Jamie
    ChatterBlossom

    ReplyDelete

Thank you so much for leaving a comment! I really appreciate it!